Rys. techniczny
Mechaniczne uszczelnienia czołowe są stworzone specjalnie do aplikacji w ruchu obrotowym i działania w nadzwyczaj trudnych warunkach otoczenia.
Wykazując dużą odporność na zużycie ścierne i zapobiegając przedostawaniu się szkodliwych mediów zewnętrznych.
Mechaniczne uszczelnienia czołowe znane są pod nazwami uszczelnień czołowych, uszczelnień czołowych wysokoobciążalnych, uszczelnień o długiej żywotności, uszczelnień pływających, dwustożkowych lub torusowych.
Istnieją dwa typy mechanicznych uszczelnień czołowych:
- Typ DO jest najbardziej popularną formą, używającą O-Ringa jako drugiego elementu uszczelniającego,
-
Typ DF posiada elastomer o przekroju poprzecznym w kształcie rombu jako drugi element uszczelniający.
Zakres ciśnienia: 0.3 MPa
Prędkość: 3 m/s
Temperatura: -45ºC do +200ºC
Średnica: 45 - 740 mm