Łożyska walcowe są wytwarzane z wielu wykonaniach. Głównym typem jest łożysko walcowe jednorzędowe. Wałeczki i kosz prowadzone są osiowo przez stałe obrzeża na jednym z pierścieni łożyska. Konstrukacja ta ułatwia montaż i demontaż, szczególnie gdy obie bieżnie są wzajemnie dopasowane.
Łożyska walcowe z obrzeżem przenoszą obciążenie osiowe tylko w jednym kierunku. Łożyska z obustronnymi obrzeżami zapewniają dwustronne przenoszenie obciążeń osiowych.
Oznaczenia tych wykonań to NJ, NUP i NJ + HJ.
Smarowanie tego typu łożysk ma ogromne znaczenie, szczególnie gdy są one montowane na wałach gdzie wystepuje lekkie obciążenie osiowe gdyż w tym przypadku kontakt pomiędzy kołnierzami i wałeczkami powoduje poślizg łożyska, nie jego toczenie.
Współosiowość musi być zapewniana dużo precyzyjniej niż w przypadku innych rodzajów łożysk, praktycznie ograniczona jest do około 0,17 stopnia.
Dwu- i wielorzędowe łożyska są również produkowane w serii NN i NNU.
Łożyska w wykonaniu NJ, NUP i NJH mogą takżę przenosić lekkie lub przerywane obciążenia wzdłużne między pierścieniem i zakończeniem wałeczków. Rodzaje rozwiązań lokalizacji pierścieni dostępne są na rysunkach. Wybór między tymi rodzajami wykonań jest podejmowany zazwyczaj po uwzględnieniu procedury montażu lub wymaganego luzu maszyny. Łozyska wykorzystujące obrobione kosze z mosiądzu nadają się do pracy przy dużych prędkośiach.
NN 30 i NN 30 serii K są dostępne w wysokich tolerancjach dokładności i ze wzgledu na ich wyjątkową sztywność są szczegónie odpowiednie do stosowania we wrzecionach maszyn.
Łożyska walcowe są produkowane w standardzie z luzem C0 lub powiększonym C3.
Koszę w standardzie wykonane są z blachy stalowej lub jako stałe kosze z mosiądzu.